AKUE INSAN BIASA - 1

         camelia menghempaskan pinggulnya di kerusi kayu milik bapanya . air mata dah tak tertahan lagi . deras mengalir bak sungai kelantan milik negeri asalnya itu . tersedu- sedan dia menahan air mata kerana ditinggalkan oleh seorang lelaki yang dianggapnya sebagai abang . kematian zulfahmi memberikan tamparan kuat keatas dirinya dan menyebabkan dia sering bersendiri . sejak ditinggalkan oleh syuk , camelia sering menjauhkan diri dri lelaki dan menganggap mereka sebagai musuh . mujurlah zulfahmi berjaya memujuknya dan menyebabkannya jatuh cinta akan 'abangnya' itu . tetapi sayang , zulfahmi hanya menganggapnya sebagai adik walau mengetahui akan perasaan camelia terhadapnya .
         "smpai bila kamu nak menangis tu lia ? yang sudah tu sudah lah . jngn kamu seksa dia macam ni " mak esah bersimpati akan nasib anaknya yang sorang itu . masakan seorang ibu sanggup melihat anaknya seteruk itu . "lia ok laa mak . mana ada lia menangis . tadi habuk masuk mata lia " mukanya tetap seri walaupun tersenyum tawar . lalu dikesat air mata yang masih bersisa di muka monyoknya itu . "alah . x payah nak tipu mak . mak niy dh 19 tahun jaga kamu . kenal sngt dengan kamu niy . smpai bile kamu nk jdi mcm ni ?"mak esah mendekatkan dirinya untuk memujuk camelia yang sedang berduka . " lia tahu . lia mmg x boleh tipu mak . tp klau boleh lia tak nak nangis mak . tp air mata lia asyik kluar x berenti2 . ape lia nk buat mak ? "rintih camelia berwajah sayu . mak esah mengesat air mata camelia . kasih sayangnya berlimpah ruah untuk anak sorangnya itu . x sanggup dia melihat anaknya menderita sebegini rupa . "lia kawin dengan anak kawan bapak yee ? nnti terjagalah jugak makan minum lia . ye lia ye ?? "pinta mak esah berwajah manis . "makk ... lia belum sedia lagi mak .. dengan keadaan sekarang ni tolonglah mak .. lia merayu jangan sebut lagi pasal kawin " lia mempamerkan wajah gusar . " lia sayang mak x ?? klau sayang lia kawin dngn cucu penghulu yee ?? anak dia hensem , bnyak buit pulak tu .. lia terima yee ? ni untuk kebaikan lia jugak " rayu mak esah teresak2 . " makkk .. " lia sedaya upaya menolak . " mak jamin lia akan suka dia nnti .. " potong mak esah . "kalau dh itu keinginan mak . lia terima makk .." lia tiada pilhan .





BERSAMBUNG...

No comments :

Post a Comment

sini okeyy !

Followers

 

the story of me Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Angry Birds Merchandise